woensdag 17 maart 2010

Nieuwslezer en RSS

Als beginneling op 2.0 gebied was het best lastig om weer op gang te komen nadat ik de laatste week eigenlijk nergens aan toe kwam. Hoe had ik mijn Google-account ook alweer genoemd? Hoe zat dat met die blogs?

Met mijn accountgegevens weer boven water kwam het volgende obstakel. Eerst bleek ik een 'nieuwslezer' aan te moeten maken. Hoe dat werkte had ik snel door, alleen dat mooie thema was ik ineens weer kwijt. Wel opslaan wat je wijzigt natuurlijk.....

Vervolgens was de opdracht een aantal RSS-feeds toe te voegen. Ik moet zeggen dat ik de beschrijving daarvan bij 'Ding 4' niet meteen snapte. Daar was wat 'trial and error' voor nodig. Het staat er zo mooi: klikken op de knop “Toevoegen via Google”. Dus ik zoeken naar een knopje dat ik nog steeds niet heb gevonden. Uiteindelijk ontdekte ik het knopje "Een abonnement toevoegen" en heb ik dat maar eens uitgeprobeerd. En ja hoor... het werkt.

Wat vind ik van die RSS? Volgt binnenkort....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten